wtorek, 16 maja 2017

Co zjeść na Malcie?


Jedzenie na Malcie jest bardzo zróżnicowane. Na tej niewielkiej wyspie spotykają się ludzie wielu różnych narodowości i kultur, co jest zdecydowanie widoczne w menu maltańskich restauracji. Najpopularniejsza i najbardziej dostępna jest kuchnia angielska, ponieważ wyspa do 1964 roku była kolonią brytyjską. Tylko pierwszego dnia w restauracji hotelowej zdecydowałam się zjeść tzw. english breakfast, które nie przypadło mi do gustu, jednak nic straconego bo maltańska gastronomia ma dużo do zaoferowania. Specjałem tej kuchni jest przede wszystkim fenek, czyli mięso z królika, które najczęściej podawane jest w sosie winnym, a także aljotta- delikatna zupa rybna, oraz ftira maltija, czyli tradycyjny chleb (ten na zdjęciu poniżej podawany z pastą z tuńczyka, w towarzystwie sałatki i frytek, polecam ten z restauracji Caffe Cordina w stolicy Malty).
Będąc na Malcie nie sposób nie skosztować tamtejszego, szalenie specyficznego napoju Kinnie, który można pokochać albo znienawidzić, ze względu na jego gorzki, ziołowy posmak- jest on dostępny w prawie każdym sklepie spożywczym. 



Serca maltańczyków podbiła kuchnia włoska. Różnego rodzaju pasty, pizze i sałaty, można było znaleźć w menu większości restauracji, tak samo jak tzw. junk food w postaci hamburgerów i frytek. 


Rzadkością nie jest tam kuchnia libańska z hummusem, kebabem i przepyszną lentil soup, czyli zupą z soczewicy (ta na zdjęciu z Kebabji w Sliemie).



Miłośnicy kuchni azjatyckiej także znajdą na miejscu coś dla siebie, chociażby w Kuya Asian Pub w St. Julian's. Porcje serwowane w tym miejscu są ogromne, a jedzenie bardzo pikantne. 



Na Malcie, każdy smakosz znajdzie coś dla siebie. Różnorodność kuchni dostępnych na wyspie zachwyca i zaskakuje jednocześnie. Myślę, że to niewielkich rozmiarów Państwo odwiedza tak wielu turystów, nie tylko ze względu na to, że przez większość miesięcy w roku jest tam przepiękna pogoda, ale właśnie dlatego, że można tam skosztować jedzenia z różnych zakątków świata. 


11 komentarzy:

  1. Z ciekawoscia czytałam post :) W czerwcu lecę na Malte :D

    OdpowiedzUsuń
  2. wszystko wygląda tak apetycznie aż zgłodniałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super fajnie, ale dla mnie osobiście przydałoby się więcej zdjęć Ciebie na tej Malcie w jakiś fajnych malowniczych miejscach :) Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej! Tego typu zdjęcia będą w następnym wpisie z Malty :) Miłego dnia!

      Usuń
  4. mniaaaam, aż zrobiłam się głodna! :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, każdy komentarz przynosi mi wiele radości :)